Ipoh lagi~

>> Monday, September 3, 2007

Setelah 3 hari bercuti-cuti sakan baru sempat nyambung menulis lagi. 3 hari, aku ke Shah Alam + Subang + Sunway, kenduri kawin anak bespren Abah waktu dia belajar dulu.

Tapi yang di bawah ini, aa.. masih cerita Ipoh lagi. Sebab hari tu aku tak sempat cerita habis.

Oke, so hari pertama di situ, sibuk la kami ke hulu ke hilir mencarik limau tambun. Tatau hapa motif ke hulu hilir sebab patutnya carik limau tambun kat Tambun la kan.

Anyway, setelah lebih sejam mencarik, akhirnya sampai kat Ampang Baru. Angah tak ikut. Sebab dia masih ada rehearsal lagi. So, yang membawaknya ialah Boy yang bertahun2 dulu pernah dok Ipoh tapi skarang 100% dah lupa daratan menyebabkan kitorang sesat sejam.

Jumpa la limau bali tu... Dah la mahal tadek sedap mana pon. Penat jer. Baik aku beli kat Jhr lagi murah and sedap.


Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket


Ini gambar waktu senja kat Ipoh. Sangat cantek.

aa best.
Tapi perasaan sebenar adalah ngantuk penat sakit pale campo perasaan mau pensan.

On the way balik dari Ipoh, mau liat2 lagi pemandangan di luar. Tapinya, mau ngangkat tangan pun suda tak larat.

Kau tau kan Tronoh? Da most panas and kering.
Cam Mlk.
Menyebabkan badan aku lembek and kering-kontang.
Tatau pon cemana Angah bole jadik lagi putih dari aku.

Lalu highway tengah-tengah batu besar cantik (sempat bagi diskripsi?), tiba2 ada eksiden depan mata. Dia mau ngelak buah durian jatuh dari lori, kereta belakang langgar berlapis-lapis. Agaknya hujan2 lebat orang tadek nampak jalan kot.

aa oke. Aku tak sempat nyambung nulis lagi.
Mau balik.
Lain kali eh.

1 comments:

Aku Bukan Bidadari September 5, 2007 at 8:51 AM  

Tau tak citer pasal limau bali tuh..?? Orang kata.. (orang yg kata tau) diaorg siram baja tu + air dari hasil sisa BABI..tuh lah limau tu sedap!!

yuk!!

Blog Widget by LinkWithin

  © Free Blogger Templates Joy by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP