>> Tuesday, February 19, 2008

Forecast? aa apetuh?..

Bunguk.

Dengan EA yang tak setel-setel, dengan bos yang baru mentransfer kes tax expatriates berlambak-lambak kat aku. Menatang finance ni pun masih merangkak-rangkak, ni mau nyuruh aku buat forecast plak.

Adakah aku nampak sangat terer dan bertenaga?
...

And anyway, tau tak dulu aku belajar apa?
IT oke.
INFORMATION TECHNOLOGY.
And kerja yang aku buat sekarang adalah finance + accounts yang extreme.
Bukan costing yang biasa-biasa.

Haih.
Tunggang-terbalik akaun kompeni aku kerjakan ni kang.


-----


Itu cerita semalam.
Tadi pagi, aku masih hangin sebab teringatkan meeting semalam.
Keluar dari rumah, mau ke opis, tiba-tiba nampak sekeping kertas tersangkut pada wiper kereta.

Wahhh nambah sakit hati sebab ingatkan jiran sebelah ni hantar satu lagi surat saman.
Bulan lepas dia selitkan nota kecil pada wiper yang bertulis "NO PARKING".

So, ingatkan ada surat kedua menyusul.
Tup-tup tengok, eh.. rupanya surat mau berkenalan dari jiran depan rumah.

Wahaha.
Rasa mau gelak guling-guling.

I am quarter of a century now oke.
Surat-surat begini ngingatkan aku pada zaman sekolah dulu, surat yang diselit bawah meja, celah buku. Surat zaman muda remaja.

ahaks.
Hilang rasa hangin, timbul pulak rasa kelakar.

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin

  © Free Blogger Templates Joy by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP