>> Saturday, March 15, 2008

Beberapa hari lepas, balik dari opis Income Tax, aku singgah ke JJ Permas dan lain-lain.

Sebab someone baru bagi aku voucher JJ lagi.
Dan sebab on the way balik, jalan adalah the most jem.
Kaki aku dah lenguh tekan clutch lama-lama, jadi bila terpandang signbord JJ, laju plak aku tekan minyak masuk JJ.

Cadangnya mau membeli barang-barang keperluan sajer.
Seperti sabun, coklat, kuaci, nugget, hair dryer, towel, lipstick.
Lipstick?
Barang keperluan?


eheh.
But of course, that's sooo not me.


Photobucket


Jadi, jalan-jalan-jalan, terpaut hati pada sehelai blouse Nicole yang menepati citarasa.
Sebab sekarang adalah sale, jadi, hati aku cakap it is worthed to buy.
Lagipun, sebulan sekali je aku beli baju.
Guna voucher, bukan guna duit pun.

ahaks.

Cepat-cepat bayar.
Takut nanti berubah fikiran, kan.

Then, tiba-tiba, lepas bayar, bole plak la ternampak satu jacket Ladylike yang ahhh~
Tapi sebab suda membeli-belah-koyak-rabak tadi, jadi voucher aku tinggal beberapa puluh sajer.
Tapi... jacket tu cuma berharga 100!
And seriously tasty.

I have to have this jacket.
I have to have it.

Tapi aku pujuk-pujuk hati.
Sale lama lagi.
Esok-esok kalo aku nak sangat, bole je beli.
Then aku pun balik...

Hari ini, Sabtu, aku datang opis sekejap.
Sebab ada kerja yang perlu disetel.
Tiba-tiba my sis call.
Borak-borak sejam, cerita itu ini, timbul plak topik besday mak.
Tiba-tiba teringat yang JJ tengah sale.
So bercadang mau singgah JJ balik nanti.
Mau survey-survey present for my mum.

Yes, survey.

ahaks.

Alasan.

Sebab sejak balik dari JJ tempoh hari, asyik terbayang wajah jacket yang sangat tasty tu.

Kawan aku cakap, kalau benda yang kita nak tu, kita tak beli, tapi bila dah balik asyik teringat je, so bole beli.

Sebab that's worthed.

Tapi kalo dah balik kita tak teringat, maknanya takyah la beli.

Jadinya, lepas survey-survey handbag and mixer for my mum and tak jumpa yang best, aku pun ngambil keputusan untuk beli jacket tu...

wahahaha.

Nambah satu lagi koleksi jacket dalam almari aku.
I've already got 4 red jacket.
1 pink.
1 yellow.
1 black.
And this brown colored jacket.

Hapa tah kaedahnya beli jacket banyak-banyak.

Balik dari JJ, tiba-tiba teringat sunglasses yang aku tengok aritu.
Sangat tasty juger...

Haih.
Banyak plak la wishlist aku nih.

Tapi tak bercadang pun mau beli bulan ni.
Tapi singgah jugek la ke Focus Point tu.
Sebab dah alang-alang bole survey, kan.

Tiba-tiba... hah la... kenapa bole jumpa yang menepati citarasa?
Dan aku duduk di situ hampir sejam memikir mana satu yang patut dibeli.
Elle or Emporio Armani or Morgan.
Tiga-tiga sangat tasty!
And tengah sale jugek!

damn.

Hey! Kan aku dah remind aritu jangan shopping sorang-sorang!

Kalo aku angkut Luna tadi ni, sure-sure aku takkan beli.
Sure-sure dia akan bagi pendapat bernas seperti, "Ala bulan 5 nanti mesti sale lagi.."

ahaks.

Dan akhirnya, aku pulang ke rumah dengan mengheret 2 barang yang tak masuk lansung dalam list aku bulan ni.

Sekian.

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin

  © Free Blogger Templates Joy by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP