>> Sunday, June 29, 2008

This is the first Sunday aku betul2 duduk rumah.
The other Sundays, it's either me going back to my hometown or me working as a mad bad bull at the office.
hoh.

Tapi, walaupun seharian duduk rumah, perasaan adalah sangat penat.
Pagi-pagi aku suda bangun pukul 6.20 as usual.

yezza... even on Sundays pun aku akan tetap bangun waktu yang sama.
Dan takkan tidur balik.
Sebab suda set di kepala alarm akan berbunyik.

Bergolek-golek sambil online atas katil sampai pukul 9 lebih, then ngumpul-ngumpul baju untuk dibasuh tangan.

Yep. Handwash.

Then sementara nunggu air dalam besen penuh, ngemas-ngemas bilik, susun-susun buku semua. Then, jemur baju.

Tengah jemur baju, terpandang kereta comel yang sangat kotor sebab udah 2 minggu tidak dibasuh.

Jadi, ngambil keputusan basuh kereta pula.
It's been a while since I last basuh kereta kat rumah.
Sebab selalunya sangat bizi di hari Ahad, jadi ngantar kereta untuk dibasuh di kedai sajer.

Wahhh rasa mau patah riuk pinggang kerana ngangkut air beberapa baldi dari bathroom di bilik aku sebab takde paip di luar rumah.

Dah la kaki yang terseliuh dulu baru sajer mau baik.
haih.

Lepas cuci kereta, nyambung ngemas-ngemas bilik.
Berenti sekejap sebab mau nonton Melodi.
Then nyambung ngemas-ngemas lagi.

Sampai berpeluh-peluh sakan aku buat kerja.
Harapnya turun la beberapa kilo arini yeh.
ahaks.

I've gained weight like rocket lately.
Even though aku rasa aku tak makan banyak sangat macam dulu...

Btul la... aku rasa sebab kaki yang terseliuh nih.
In the past 2 mths kaki aku terseliuh tu, I've gained nearly 10 kgs tau!

Very the most dasat and sangat susah mau nurunkan balik.
Coz I'm not the type yang boleh bertahan dengan diet.
Coz I love food.
And I eat almost everything!

So, hmm... macam mana nih...

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin

  © Free Blogger Templates Joy by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP