>> Friday, June 13, 2008

This is one of the worst week ever.
Ever, ever, ever!

On Wednesday, balik dari Income Tax office, pukul 6.30 petang, [aa 6.30?] tengah mengharung jalan jem di Permas Jaya, tiba-tiba, nampak enjin kereta berasap.

Wahhh sangat saspen!
Tak pernah la seumur hidup aku ngalami enjin kereta berasap.
Dan sendirian pulak tu.

Bak kata Abah, "Dia ni tau bawak kereta sajer. Terbaring terlungkup kete tu lansung tak amik tau."

ahaks.

Anyway, sebelum tu masa aku keluar dari City Square, memang dah nampak air ijau keluar dari enjin. So, memang dah agak la ada something wrong dengan radiator tu, kan.

Tapi nape kat CS?
Oh ye, biasanya balik dari Income Tax, aku memang akan singgah semua tempat. That's why la aku nampak air ijau tu masa kat tempat parking CS. Tapi masa kat parking Angsana takde apa pun.

Then, lepas nampak asap keluar tu, on d spot la aku ke tepi and matikan enjin kereta... Time tu baru nak sampai kat jambatan Permas. Jalan adalah d most jem. Nasib baik la ada Shell kat sebelah tu. Kot tak mesti tebal dah muka aku tahan malu.

Then, nak dijadikan cerita, time tu pulak bateri henpon aku abis...
Yang aku ingat nak call cuma no. Abah jek.
On d spot la Abah cakap, "Haa tunggu situ. Jap lagi Abah sampai."
Maksudnya lagi sejam stengah la kan sebab Abah dok nuu kat Ptn sana.

haih.

Pastu aku park kete kat Shell tu, malas nak call kawan2 lain sebab henpon aku memang dah takleh on and lagipun Abah dah on d way, kan. Then, aku tanya kat budak pam minyak tu, kat mana ada public phone.

Dia cakap, "Public phone dah tak wujud dah dikkk."

aa... tapi apsal dia panggil aku adik?

Anyway, sementara nunggu sejam stengah tu berlalu, aku pun melepak-lepak minum air milo kat Petronas sebelah. Tak tensen pun. Tatau kenapa, tapi perasaan aku cuma nak gelak guling-guling.

Pastu, Abah pun datang.
Dengan my mum and my brother.
Tetiba rasa sangat menyusahkan sebab patutnya aku call kekwn kat sini sajer.
uh~

Then, diorang bawak balik kereta aku untuk direpair and aku guna Kancil comel itu di sini...

-----

Kisah kedua, on Thursday.

Tengahari, aku mau ke CIMB di bandar.
Lunch hour la kan aku pergi.
Selalunya kalau parking tepi sekejap, tak kesah la, kan.
Tiba-tiba, keluar dari bank, huargghh... telah mendapat surat saman dari encik polis.
Tensi sungguh!

Balik dari kerja, perasaan adalah masih hot and spicy.
Masuk bilik nampak Ciki baring bersenang-lenang dalam sangkar.
Sangat jeles lalu aku amik and masukkan dia dalam washing basin.
Dia sangat marah.
haha.
Di tengah malam buta, Ciki kena mandi.

-----

Kisah ketiga, pagi ini.

Aku sudah kelam kabut mau ke opis. Tiba-tiba, mau ngunci pintu pagar, mangga SOLEX yang besar gedabak tu boleh jatuh hempap kaki.

Gile ah sakit ding-dong.

Dah la kaki kiri aku tamau baik.
Ni nyambung kaki kanan.

And hari ini aku nyambung ke opis dengan makai selipar.

Sekian.

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin

  © Free Blogger Templates Joy by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP