>> Saturday, August 2, 2008

Arini Sabtu yg cuti tapi sangat manyak benda mau buat.
Patut mau balik kampung.
Tapi sebab kejap lagi ni baru mau carik hadiah besday Abah.
Dan sebab ada PC Fair di Persada, jadi maybe balik petang-petang la sikit.

Pastu baru teringat ada appointment dengan dentist pukul 2 nanti.
Tapi sebab mau ke PC Fair, jadi nangguhkan la ke besok hari.
Pastu baru teringat yang a fren dari jauh mau datang jumpa petang-petang nanti.
Tapi sebab mau balik kg petang-petang nanti, jadi tatau sempat luangkan masa dengan dia atau tidak.
Tapi sebab pasni maybe akan jarang jumpa dia lagi, so maybe akan balik kg malam-malam skit kot or besok pagi sajer.

Tapi besok, Abah ngajak balik ke kampung nenek.
Tapi aku suda tukar appointment dentist ke besok tengahari.
Kalo balik kg nenek, besok petang-petang la baru balik semula ke Ptn.

haih.

Camni kena tukar lagi la appointment aku tu.
Then mau cuci kereta.
Memang tak sempat la arini kan.

Besok mesti tutup.
Senin je la kot.

And, ya. Senin aku cuti.
Sebab ada appointment dengan bank.
Dan mau nguruskan hal roadtax yang itu ini.

Sangat lama la tak bercuti.
Kalo cuti pun sangat banyak la benda mau disetel.

hmm.

-----

Lately pun sangat tadek mood untuk bekerja.
Fikiran selalu menerawang kiri dan kanan.
Patutnya effective August ini, aku suda ke section lain.
Recruitment to be exact.

Patutnya la.

Tapi my boss di section ineh masih tamau lepaskan lagi.
Siap bertekak ngan the other section head.
Last-last, my big boss tanya, "rin, effective Aug ni can u handle two section? susah la dedua berebut nak u nih."

whoooaaa mati la akak camni.

To tell you the truth, aku suda sangat penat menatap nombor setiap hari.
Sangat-sangat penat.
Tapi pun aku tamau kerja yang sangat sosial.
Maksud aku, kalau kerja yang menatap nombor, aku cuma perlu jaga diri sendiri.
Tak perlu berurusan dengan ramai sangat orang setiap hari.
Occassionally saja la.

Tapi kalau suda ke Recruitment, I have to bermuka mulut manis setiap hari, meetings with the departmental heads, talking all the time, travelling here and there, selesaikan masalah itu dan ini.

Dulu, waktu di Finance, sangat seronok bekerja menjaga hal sendiri.
Di sini, I met people all the time.

Yes, allllll the time.

We have presentations and meetings almost everyday.
Training and courses to handle.
Briefings.

Kadang-kadang rasa, oh ini bukan aku yang sebenar.
Kan aku yang dulu sangat susah untuk bercakap depan orang ramai.
hiks.

I'm not really a talkative, social type of person.
Tapi pun, kalo suda di HR, bukankah itu salah satu requirementnya?
...

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin

  © Free Blogger Templates Joy by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP