>> Friday, August 8, 2008

Last week balik dari course, sebab sangat tensi dengan my bos, aku terus ke salon.
Ya, kalau tensi dengan sesuatu, aku akan buat perkara yg pelik2 tanpa berfikir panjang.

Tapi kali ini, cadangnya tamau pun buat yg pelik.
Cuma mau ke salon, and wash my hair.

Tiba-tiba waktu my hairdresser nanya mau apa, laju je mulut aku cakap mau motong rambut. Sambil motong, bole plak dia dok promote cara nak buat rambut degil aku jadi elok.

Tiba-tiba, laju plak aku angguk dan agree dengan apapun yg dia nak.

And so... this is my new hair.


Photobucket


Keluar dari salon, mandang ke cermin, waaaa sangat nyesal!
Sangat-sangat-sangat!

Sebab rambut suda jadi pendek.
Dan sebab, rambut telah jadi kejung dan sangat lurus...
**abih la camne nak balik kg nih

Tatau kenapa tapi mak bapak aku adalah sangat anti dengan rambut lurus.
Sebab tu rambut aku, walau kusut cemana pun, aku tamau buat rebonding.
Sebab diorang akan membebel ngan dasat kalau nampak rambut aku lurus.
And I will hear them mengungkit about it for the next few years.
Betul!

Tapi waaa... dah terbuat pun...
Tapi aku bukan luruskan pun. Ini cuma relaxing.
Bukan rebonding.
So lama-lama nanti rambut akan nampak natural.

Dan beberapa hari lepas tu aku balik kg untuk ngantar kereta.
Dan seperti yang dijangka, mereka telah membebel ngan sangat dasat sampai telinga telah jadi sangat panas!

haih.

Tapi mana ada lurus sangat pun, kan.
Lama-lama nanti kusut la balik.
haihhh.

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin

  © Free Blogger Templates Joy by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP