>> Tuesday, August 19, 2008

Semalam aku balik kampung.
To attend 3 weddings - Oteh + hubby's, Faisal + Norlin's, and Suhaila + hubby's.
Tak plan pun nak balik this weekend actually.
Sebab Saturday morning mau servis kereta.
Dan malamnya mau nonton that semi-final.
So, kalau balik sehari sajer memang d most penat la 'kan.

Tapi pagi-pagi Ahad tu, aku suda pun bangun.
Sangat letih tapi tiba-tiba rasa mau balik sekejap.
Sebab tiga-tiga itu adalah wedding kawan masa skolah menengah dulu.
So, sebab aku suda duduk di Jhr skarang, jadi tak patut la kalo tak datang, kan.

Around 9.30 am, keluar rumah.
Singgah Tesco kejap to buy their wedding present, tup-tup belek itu ini tiba-tida suda dekat pukul 11.

Then, drive straight to Ptn...

Pukul 12 sampai rumah, Art udah call sebab dia suda on d way ke rumah aku.
Art is my ex-klasmet juger time blajar dulu.
Now a teacher working at my former school.

Dia sampai, nolong bungkus d presents, and aku pun siap-siap.
Pukul 1.30 gerak ke rumah Oteh.
She's a teacher working at Sarawak now.
Cantik makai hijau sedondon.
Masa kecil-kecil dahulu, dia selalu cakap, cita-cita bila dewasa, mau jadi suri rumah yang punya Master.

And suda tercapai pun...
Except that she's actually a teacher wif Master.
Bole la tu... cikgu pun ngajar half-day 'kan.

Then, on d way balik terserempak dengan Fadh and CT.
Fadh juga seorang guru.
Her ambition dulu is to become an accountant.
'coz she's very2 good wif numbers.

And CT, she's an Account Exec in JB.
Sangat cantek lawa sekarang.

Tapi btul la.
Ada orang makin tua dewasa, mmg makin lawa.

Then, we went to Faisal's wedding.
Also a teacher.
His wife pun our ex-skoolmate dulu.
Tak sangka, bila udah dewasa gini, masih kekal dengan pasangan time skolah dulu.
They got purple for the wedding.

Then, to Suhaila's.
Sangat2 jauh ke dalam rumahnya.
Jalan yg tak berapa elok, and banyak lubang.
Habis tayar kete aku.

Pukul 4 lebih baru sampai sana.
Brownish colored wedding.
Baju yg lawa, pelamin yg lawa, serba-serbi yg sangat lawa...
Gambar takde kat sini.
Semua dalam kamera aku.
Mana ntah letak.
Malas nak carik sebab penat.

Anyway, dia baru habis belajar.
Architecture kalau tak silap.
And menetap di KL skarang.

Pukul 6 sampai rumah.. sangat letih yang dasat.
Baru nak baring-baring, my bro suda nyuruh install d streamyx.
Bangun balik, setelkan semua, tiba-tiba tengok jam udah pukul 7.45 mlm...
uwaa bila aku nak balik nih?

Then mandi, siap-siap, tak makan pun sebab tadi udah kenyang mkn lauk kenduri.
Pukul 8.45 start enjin and drive off to PG.
Tengah jalan, tiba-tiba terfikir, haihhh tadi kan aku kuarkan ID card letak atas meja lupa nak amik...

Then, call my mum.

haa kan btul tertinggal.
Harus la patah balik, kan.
Sebab kalau takde card tu kena la buat biometric card yg baru.
Daripada buang duit baik aku patah balik.

Sampai rumah, mak suda siap-siap kumpulkan semua brg yg aku tertinggal.
Ya, termasuklah my handbag.

haish pompuan ineh.

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin

  © Free Blogger Templates Joy by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP