>> Thursday, September 25, 2008

Entry yang lepas adalah sangat over.
Maybe time tu je kot aku rasa sangat hepi tapi yg sebenar adalah hepi yang biasa2 sajer.

-----

Aku sangat bizi.
Tatau bizi sebab memang banyak keje or aku yg tak susun keje elok2 buatkan hidup jadi kelam-kabut.

hiks.

aa tapi btul memang banyak keje la.
Sejak tukar ke section lain ni macam sangat menat dan tak terurus.

Oh ye, aku suda di C & B sekarang.
B is for benefit.
Tak ingat pun that C stands for what. compensation ke compassionate ntah.

Actually it's my 2nd mth now.
Tak nyempat pun mau cerita panjang lebar di sini.

Dulu aku rasa Finance sangat sakit jiwa.
Then, bila suda di HR, and handle the same payroll, aku rasa Finance seploh kali lebih bes.

Then, bila suda di C & B, aku rasa bila jenguk2 balik keje2 masa lalu, rasa haih... nape la aku tak keje terus kat Finance je kan.
Mesti hidup lebih terurus selesa dari sekarang, kan.

hiks. biase la. kan blog tempat untuk komplen itu ini kan.

Aku tak suka kat section ni sebab keje sangat banyak.
And lebih banyak kena berurusan dengan pekerja.
Tiap2 hari kena cakap banyak2, kena brief orang pasal itu ini.
Penat tau.
Kadang2 balik rumah suara aku dah jadi cam serak.

I'm still handling the payroll.
plus the taxes.
and the insurance.
and the portal thing - claims, annual leave, medical, etc etc.
the SOCSO, confirmation, accidents, loans, cars, etc etc.

Lots of new things to learn.

Tapi aku lebih hepi.
I've got 2 additional staff, Ida and Fia.
Tatau pun how they do it but they truly makes my life happier.
They're very dedicated to work but at the same time tak penah tunjukkan yg diorang tgh stress. They laugh and joke all d time. Cam tadek masalah pun.

Memang sangat bes lah.


Photobucket Image Hosting


I bought this novels last month.
Waktu zaman muda2 dulu, I read at least 2 books per week.
Dan ini, setelah 4 minggu buku tu terperap dalam almari, aku cuma baru baca muka yg ke-5.

uh~ where have all the old me gone?

Dan oh ye, Selamat Berpuasa and Selamat Hari Raya untuk semua.
suda puasa yg ke-25 baru nyempat untuk ngucapkan selamat untuk semua.

haih.

Anyway, I'm going somewhere this Saturday *wink*
yey! really2 looking forward to it ^-^

And I'm going back to my hometown this Sunday.
Most probably we're going to have a KL Hari Raya this year.
Then baru balik kg kat Sabak Bernam.

hummm sangat la lama tak bercuti2.
Annual leave aku ada lagi 12 hari tuh.

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin

  © Free Blogger Templates Joy by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP