Ciki dan Luna

>> Thursday, September 13, 2007

aaa lusa pegi KL lagik.
Penat seh.
Bulan ni sajer dah 3 kali pi KL.
Jhr ke KL sebenarnya bukan jauh sangat pon.
Tapi still...

So, besok lepas keje terus balik kampung.
Terpaksa tinggalkan Ciki lagi ngan kakak angkat baru dia kat sini coz takkan nak angkut dia skali kan.

Nasib baik la Luna a.k.a hozmet baru aku ni suka ngan Ciki. Kot tak jenuh la aku mikir mana nak numpangkan dia. Aritu masa pi Ipoh pun Luna yang offer nak jaga dia. Tapinya balik dari Ipoh tu bukak jer pintu bilik aku nampak ada penyepit baju dalam sangkar dia.

Sejak bila plak la Ciki pandai sidai baju sendiri.
[aa sejak bila Ciki ade baju?]

Pastu aku tanya Luna apsal letak penyepit baju kat sangkar dia.
Luna cakap, sejak awak pegi Ciki cam murung.
Dia cakap dia tatau cemana nak hepikan Ciki, tu yang dia pi gantung penyepit baju tu bagik Ciki main. Pastu hari tu dia lepaskan Ciki main kat bilik aku. Then, bila dia nak pi keje, dia nak letak la Ciki dalam sangkar balik. Pastu berejam dia carik tak jumpa. Last2 ko tau dia jumpa kat mana?

Dalam longgokkan kain basah yang nak disidai.

Alahai hozmetku si engineer neh.
Cam nak guling-guling aku gelak.

She reminds me sooo much of u, Sue.

Aritu dia tengah call kawan dia kat luar rumah.
Tengah2 borak tu tiba-tiba dia masuk, panggil aku keluar tengok bulan.
Sebab betul-betul kat sebelah bulan tu ada satu bintang.
Memang cantik.
Tapi cara dia cakap, semuanya ngingatkan aku pada ko, Sue.
Sebab muka dia pun sebijik macam ko.
hiks.

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin

  © Free Blogger Templates Joy by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP