>> Friday, September 21, 2007

Bulan ini bulan bonus untuk semua orang.
Aku yang mengira sangat la tensen nengok puluhan ribu yang diorang dapat.
Taun depan azamnya mau pindah keja tempat lain, tapi bila mikir2 pasal bonus, aih... Sape la nak bagik 6 bln bonus camnih?

-----

Ini cerita KL.
*sebenarnya tak sampai KL pun, cuma ngantar Angah ke KLIA sajer.

Hari Sabtu pagi, Abah kejut awal2 ngajak pergi. Kitorang gile ngantuk pasal tgh mlm semalam tu aku baru sampai dari PG. Tido pun tak cukup 8 jam lagi.

Tapi, sebab Abah dah ngajak, makanya semua2 terpaksa mangun...

Angah drive sampai Muar, then Abah nyambung drive sampai umah Auntie Zura kat Senawang. Petang tu shopping sakan kat bazar Ampangan yang gile mahal. Mak ngan Abah ngajak ke Kuala Pilah sebab dulu before ada highway, diorang selalu singgah sana on the way balik kg kat Selangor. Bila dah berpuluh tahun tak lalu sana, tu yang tetiba rasa nak ke sana tu kot.

Malam, Abah ngan Uncle Man amik Boy kat Seremban. Dia naik keretapi dari Sgmt coz ptg tu dia ada lecture, tu yang tak boleh pegi sekali.

Pagi, sahur and nyambung tido balik...

Pukul 9, beramai2 ngantar Angah ke KLIA.
*uuu cam nak ngantar orang pegi haji padahalnya Bintulu cuma 2 jam sajer dr KL.
Sempat la gak berposing2 sakan macam orang tak penah pegi airport. hiks.

Then, balik tu, Auntie Zura satu family pegi Nilai 3. Aku ngan family terus balik coz ptg tu gak aku nak balik PG.

Sampai kat Senawang, masuk jalan dalam.
Sebab mau ngantar Boy ke Sgmt... Berbulan-bulan tak lalu jalan dalam, sgt la rindu dengan suasa jalan2. Dulu, waktu masih duduk di Mlk, tiap bulan balik Jhr, aku lalu jalan dalam.

The most best!
Sebabnya boleh singgah mana2 aku nak.

Kali ini, lalu jalan dalam juger, cuma tracknya berbeza. Dari Senawang, lalu Pedas, Chembong, Mampong, Batu Hampar, Hutan Lipur Gunung Dato'... bila sampai simpang ke Rantau, teringat cerita Aku Budak Minang and Aca. Masa kecik2 dulu aku nangih baca buku ni. Sedeh bila ingat dia kena halau dari rumah and merempat kat rumah atuk dia kat Rantau.

Sampai di Rembau, beli 3 batang lemang complete ngan rendang.
Sampai di Tampin, teringat kesah aku pergi naik keretapi ke Kelantan dulu.
The sweetest memory I've ever had.
Kalo ingat2 balik, I'm truly grateful that I've had those memories.
Bila dah keja2 macam ni, lansung dah tadek masa nak berjalan dengan kengkawan macam dulu.

Dari Tampin ke Sgmt, lalu Gemencheh, Bahau, Gemas, Londah, Bangka Hulu, Batu Anam, jalan yang bengkok-bengkok, buat isi perut aku macam nak terburai.

And at last, nampak jugek la signbod 'Nikmati Durian Segamat' siap ngan monumen sebijik buah durian yang besar tu.

Singgah kat UiTM sebab Boy parking kete dia kat situ.
Tiba2 Angah call.
Dia suda selamat sampai. Suda diambil, dibawak ke hotel pun.
Kitorang yang kat sini tak sampai2.

The most tak larat btul.
Kalo ikutkan hati, mau cuti besok, tapinya cuti aku tinggal untuk raya sajer.

Sampai rumah dah malam, aku masak spageti buat stok untuk buka besok. Siap2 packing barang and tengah2 malam tu drive sesorang balik ke PG...

Sekian, harap maklum.

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin

  © Free Blogger Templates Joy by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP