>> Tuesday, November 27, 2007

Lately, ada satu benda yang sangat-sangat buat aku teruja.

Investment.
And unit trust.

Memula tu hosmet aku la yang sibuk-sibuk cerita pasal kawan dia yang dah dapat pulangan balik dengan pelaburan dia. Then, last month opis aku ada join in dalam PNB Investment Challenge and tetiba terbukak pulak hati aku nak try, tu yang terus terpikat.

Hidup di sini, aku rasa ketinggalan.
Walaupun ramai ke kerja makai selipar dan cuma aku dan beberapa pompuan yang makai heel tinggi bagai, tapi masih rasa ketinggalan; dari segi mengumpul duwet.

Then last few weeks bos aku dok bercerita pasal investment dia yang selalu naik, buat hati aku membuak-buak la nak join sekaki.

So, tadi, time orang tgh sibuk-sibuk lunch, tetiba remiser yang aku call smlm datang... so aku pun join la ngan kak N and kak H berdiskusi dengan dia ni. Aku lebih percayakan dia ni sebab dia memang remiser and bukan takat agen biasa. Both of kak N and kak H pun memang dah lama ada akaun dgn agen ni. Diorang memang dah invest berpuluh ribu and dah dapat pulangan berkali ganda la. So aku je la yang terkedek-kedek baru nak try ni.

Memang la sangat menarik.

Tapi, utk join bebenda macam ni memang tak sama macam ko labur duit kat ASW/ASB tu. Melabur dalam saham biasa, pulangan memang lumayan, tapi of course la berpadanan dengan risiko dia, kan.

And untuk unit trust plak, pulangan kurang sikit tapi lebih stabil la.

Whateverpun memang aku memang nak try jugek sebab aku sukakan risk and aku sukakan duit. Untuk buat MLM business mcm Bye memang aku tak sanggup walopon memang pulangan sangat2 la lumayan. So setelah menimbang tolak tara semuanya, aku rasa takde salah pun mencuba, kan.

Lagipun time muda la waktu nak ngumpul duit, kan.

Hmm, wish me luck k.

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin

  © Free Blogger Templates Joy by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP