>> Tuesday, November 13, 2007

Kelmarin sudah, balik ke kampung lagi.
Ngabiskan sisa-sisa raya yang tinggal sehari.
Patut takmo balik sebab minggu sebelum pun suda balik juger.
Cadangnya, bila suda pindah ke Jhr, mau balik cuma 2 minggu skali sajer - minggu 1st and 3rd.

Sebab selalunya bila balik, tade sape kat rumah.
[sebab sbenar - mau save bajet ^-^]
Tapi, kali ini sebab Boy a.k.a adik aku yang lelaki tiba-tiba kata mau balik, aku pun ikut2 la juger.

Tengahari, hari Jumaat, waktu orang siap-siap mau ke solat Jumaat, aku sibuk la pulak balik ke rumah ngemas-ngemas itu ini. Sanggup skip lunch tuu. Petang, balik dari kerja, borak-borak kejap ngan hosmet [patut time ni la aku ngemas-ngemas kan, so takyah la sesusah nak balik tghari tu], cek-cek itu ini, ngambil Ciki, dan cepat-cepat bertolak. On the way, singgah Tesco, sebab cadangnya balik nanti mau terus buat Puding Roti [sebab suda 2 hari ngidam mau makan benda tu].

Dari highway PG, cadangnya mau terus masuk highway Plus. Walopon aku yg kedekut ineh tak suka ditol tapi sebab suda malam-malam, tamau sorang-sorang drive atas jalan, jadi terpaksa juger menderma pada Plus.

Keluar dari Plus, cari-cari simpang ke rumah aku, tiba-tiba, aaa... bole la plak aku terlajak! Sebabnya jalan Skudai-Ptn tu tetiba la plak da siap... time aku balik last week, benda tu belum siap lagi. Haih... nak balik kampung sendirik pun bole sesat.

Gile tensi.

Dah aa penat-penat balik kerja, penat mengharung highway PG yg gile jem, penat shopping kat Tesco, penat ngemas-ngemas itu ini. Ngan aku yang tak lunch lagi.. bole plak la sesat...

Dah aa nak buat U-turn kat tempat-tempat gini memang susah gile! Aih... betul la menguji kesabaran.

Penyudahnya aku pegi U-turn dpn Plaza Angsana yang gile jauh tu! Dekat 15 km tuu. Bazir minyak btul. Kalo tau baik aku ikut jalan dalam jer tadik. Kalo ikut jalan dalam, dari PG tu kena exit depan Plaza Angsana tu jugak. So kira save tak payah bayar tol dua inggit seposen.

Huuu gile bazir! [kata-kata org kedekut.]

Tapi dikala penat-penat menekan clutch + brek ni la tetiba rasa ati membuak-buak nak beli keta auto. Penat oi!

Then, dalam pukul 9 lebih tu baru la sampai Ptn...

Gile kebulur.

Sampai2 jer, amik Ciki, and terus bukak tudung saji.
Nasib baik mak masak sedap. Maklum la anak lelaki dia ada kat rumah, tu yang dia masak special gaknya ^-^

Lepas makan, aku ngan tak mandi, tak tukar baju, terus pukul telur untuk buat puding.

Abah masuk dapur tengok aku sibuk2 pukul telur ngan pakai baju kebaya terus gelak. Hapetah kaedah anak dia nih tetengah malam buta sibuk2 nak buat kuih.

Then tetiba, segerombolan kawan dia datang beraya plak... nambah la tensi aku. Tengah aku sibuk tu la nak kena buat air hidang kuih sume.

Tensi betul.

Then, dalam pukul 12.30 malam tu, puding aku pun siap... baru la aku sibuk2 nak mandi sume.

Dalam pukul 2 pagi tu baru la tido.

Sekian.

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin

  © Free Blogger Templates Joy by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP