>> Sunday, April 13, 2008

Last week, on Saturday, we went to PC Fair.
My mum, Angah, my bro and me.
At Persada Johor.
Ye, dengan kaki yang sakit-sakit gila dasat cam cipan begini pun sanggup menapak jauh-jauh ke sana.
Kerana, itu adalah PC Fair.
Not gonna miss it for anything in the world.

Actually, patut takmo balik.
Sebab aku demam.
And sebab last weeknya aku baru balik.
Tapi, kerana mau ngambil kereta di kampung, and kebetulan, Angah balik, so di malam-malam buta, packing2 apa yang patut, and drive sendirian pulang ke sana.

Actually, waktu pulang dari kampung dulu, aku memandu kereta Abah.
remember? my leg?
Sebab kaki kiri adalah sangat sakit and kalau memandu kereta manual mau patah terus, jadi Abah nyuruh aku gunakan kereta dia dulu. He told me to return it whenever I like. Tapi setelah seminggu, rasa sangat rindu dengan kereta sendiri, jadi, ngambil keputusan pulang ke kampung untuk ngambil kereta semula.

Then, the next day, Angah cakap dia mau ke PC Fair.
To buy a notebook.

PC Fair? aa? Tatau pun that weekend ada PC Fair lagi. Sebab rasa macam baru bulan 12 aritu aku ke sana. Tiba-tiba aku teringat. oh well, it's already April. No wonder la. Then, aku cakap, nak ikut. My dad cakap tak boleh. Sebab kaki aku memang tgh bengkak yang dasat and patutnya memang tak boleh jalan lansung. But huh! I'm not gonna miss a PC Fair for anything, so dengan tangkas, bersiap and Angah pun terpaksa mengangkut akak dia ni ke sana. hehe.

We stop at a bridal shop first since my sis needs to book a dress for her engagement day. Belek-belek itu ini, akhirnya sejam lebih juga spent kat sana. Then, bertolak ke JB.

Pukul 12 tengahari, kami sampai. The most sesak betul. Selalunya aku pergi waktu last day tapi sebab Angah mau ke KL esoknya, jadi terpaksa la pergi di hari Sabtu. Then, pusing-pusing-pusing, pukul 3 kami lunch di Kotaraya and lepas tu sambung pusing-pusing lagi. Tengok-tengok jam, ah~ tak sedar rupanya suda pukul 7 mlm. Dekat 7 jam berpusing kat situ!

Melampau btul.
My mum relax je. Heran gak aku. Dia tak penat ke. Aku 3 beradik memang kaki jalan so tak heran la kan. But my mum?
uh.

Then, dari sana, singgah ke Pelangi since Angah mau beli installer for her new notebook. My mum and bro tunggu kat keta sebab kami cakap we will take 10 minutes only.

haihhh 10 minit la sangat.

We spent 20 minutes looking for installer, and tiba-tiba aku teringat mau beli DVD since tempat tu memang ada jual lots of my favorite DVDs. Belek-belek-belek, spent another 15 minutes, bought my Gilmore Girls series, and terus ke lif. Dalam perjalanan ke lif, Angah ternampak kedai beg. Terpaksa singgah sebab dah alang-alang 'kan. [alasan]

Another 15 minutes there.
Tiba-tiba, uhhh~ that really tasty red trolley bag!
Tup tup, terus dia beli.

Then, kelam-kabut kami turun ke parking sebab my bro dah 5 kali call. Aku dengan kaki yang sakit gila camni, bole plak tu jalan dengan hebat ke sana-sini.

Then, we drove to JJ. That JJ is like sooo dekat dengan my house. Selalu balik kerja, kalau rasa mau makan Secret Recipe, memang akan terus ke sana. Tapi kali ini saje je. Lagipun sale dah nak abis 'kan. So terpaksa singgah.

[alasan lagi. ahaks.]

Pukul 9 lebih sampai sana, jalan-jalan-jalan, tiba-tiba, uh~ suda hampir 11 malam. Tapi, biasa la... pompuan memang cenggini ^-^

After that, kami pun balik...
Cadangnya mau singgah ke Tesco, sebab Tesco bukak sampai pukul 1 pg 'kan. Tapi tak jadi. Sebab big bos kat rumah suda call banyak kali, tanya bila kitorang mau balik. Angah gelak. Dia cakap, dia balik macam untuk tumpang tido jek. ahaks.

The next day, my leg swells and hurts so much I can barely walk. Then, I msg my bos, telling her that I have to take leave tomorrow. Cadangnya mau ngambil MC tapi mcm tak sedap plak sebab dah bagitau mau cuti 'kan.

And now, after two weeks of terseliuh, my leg still hurts like hell.
Apsal ntah.

Pura-pura tatau padahal suda berjalan sakan sehari suntuk and then last few days pegi ke Income Tax lagi. So u know, kalau ke Income Tax, of course la aku akan singgah lebih banyak tempat, and jalan dengan lebih dasat. So no wonder la my leg tak baik-baik 'kan.

Sekian, harap maklum.

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin

  © Free Blogger Templates Joy by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP