>> Sunday, May 11, 2008

Semalam, buat pertama kali, jejak kaki ke Danga Bay.
Pertama kali you! Jangan tak caya.

17 tahun hidup di Jhr, dan setahun lebih duduk di JB, baru pertama kali jejak kaki kaki ke sini...

See? Betapa lama aku terperap kat rumah.
ahaks.


Tapi, uh~ dah setahun lebih rupanya aku kat sini...
another year had passed...
another year older...

haih.

Actually, last nite, a friend of mine ngajak makan di Stulang Laut.
Kali ketiga ke sana.
Pertama kali dulu waktu course beberapa tahun lalu, ketika masih nuntut di uni.
Kali kedua, waktu annual dinner opis di The Zone.
Yang ini, ketiga.

Makan nasik goreng seafood yang the most banyak.
Digoreng atas flat pan.
Dan dibungkus dalam daun pisang.

Sampai arini aku kenyang.
Tapi tadi dah makan Nasi Ayam Penyet juga.
Patut takmo makan sampai mlm. Tapi sebab kwn ngajak makan, so makanlah juger.
Tapi tadi baru tau, Ayam Penyet yang selalu aku makan tu, rupanya ayam kampung!
aa... to tell u the truth, kaloau aku tau itu ayam kampung, memang tanak makan dah. Walaupun nasik tu memang one of my favorite, tapi lepas ni rasanya tak pegi dah restoran tuh.

ahaks.

Tapi, mekasih to Mel sebab belanjer.
And also for the company last nite.
hiks.

Ok berbalik pada kesah tadi.
Haih banyaknya iklan.
Anyway, lepas makan di Stulang, kami terus ke Danga Bay.
Selama ni ingatkan tempat tu cuma deretan kedai-kedai.
Tatau pun di sebalik kedai, ada banyak benda lain.
Ada tempat sewa basikal.
Ada basikal ala-ala beca, ada mini train, bot, cruise, live band, etc etc.
And there's a place like dataran there.
Around 1.30 am tu pun still ramai lagi kat sana.
Sangat teruja tengok diorang naik basikal.
It's been a while since I last rode a bicyle.
Tetiba terasa nak beli basikal sendiri.
Tapi bila masa ntah aku nak naik basikal tuh.

And sangat la ramai family dok melepak-lepak kat situ.
It's been a while since I last lepak-lepak dengan frens macam ni.
Has been such a homely person lately.
Kalau keluar pun biasanya ke shopping complex sajer.
Better not make this a habit.
Nanti keje aku kuar malam je kang.
Bukankah telah menjadi sangat baik sekarang?
ahaks.

Oh ye. Tiada gambar untuk kali ineh.
Next time pergi sana harus la membawa kamera yeh.
Sekian.

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin

  © Free Blogger Templates Joy by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP