nyummy nyummy nyam!

>> Wednesday, August 5, 2009

Lately veri the ketagih ngan western food.
Dah 5 ari aku dok makan ciken cop.
dengan beef steak.
Tak suka pun.
Cuma kesedapan sos black pepper dia buat tido aku tak lena.

Dah 2 ari pun tak makan nasik.
Perut aku ni veri the berlagak macam orang kaya oke.

Pastu tadi aku sangat tensi dengan keje.
So dari pukul 3 dah dok berangan nak makan McD balik nanti.
Pastu tanya kat akak sebelah ni, dia cakap ada pasar malam kat Taman Pasir Putih nuu.

Buat aku sangat excited nunggu pukul 6.
Lepas singgah bank, kami terus la ke sana.
Tup tup tengok, ada plak char kuetiau yang sangat best.
fuh fuh~



see? memang delicious kan.
hiks.
tapi apsal ntah kat fikiran aku ni dok terngiang-ngiang je wajah char kuetiau kat Melakaraya tu.
Kesedapannya memang takleh nak ceritalah.
Macam Asam Pedas Power yang penuh dengan black pepper kat Bukit Cina nuu.
adeh.

Selalunya time otak serabut, aku memang akan makan ngan dasat.
jadi, bila nampak popia yang di bawah ini pun, terus la membeli juger.



cicah dengan sambal pedas.
nyam nyam~
veri the tak hingat oke.



Pastu nampak plak air asam boi yang sangat sedaps ineh.
memang best gile!
Aku memang jarang minum air manis.
Sebulan sekali tu ada la.
Sebab tak berapa suka pun.
Tapi air asam boi ni exceptional la.
The cold tangy sweetsour taste memang menggugat hati betul'lah.

Tapi yang jual kat gerai kat Bandar Hilir tu lagi best la.
And air epal asam boi yg veri the tasty kat area Mimosa Hotel tu.
which is in Mlk juger.

Then ingat nak beli nasik kerabu.
Tapi sebab kat depan opis aku ada makcik tu jual nasik kerabu sedap yang murahan, so terus tak jadi beli. Bulan lepas aku dah mabuk makan nasik kerabu tu tiap pagi.

'ann, remember? we used to talk about food every nite dulu-dulu kan?
zaman-zaman muda tidur bersilang-pangkah.
hiks.


Both of us lovesss to eat.
and we enjoy good food.
jadinya, apa-apa cerita pun endingnya nanti pasal makanan juger ^-^

So, tadi tak jadi pun makan McD.
Tiap ari makan western jadi ngemuk-ngemuk debab la aku nanti.
haih.

3 comments:

KAK RAINBOW August 6, 2009 at 4:40 PM  

sedapnya :)

aidainora August 7, 2009 at 11:19 AM  

huiiii...dis entry buat aku sgt2 mau balik melaka...
mau makan kat jiki, makan kat bukit cina, kat klebang, pantai kundur,mkn kat jeti, ahh western kat banda hilir beb, lepak kdai mkn simpangpat malim.. arghh arghhh tensennn...mau balik melaka...mau makannn

garfu August 7, 2009 at 1:20 PM  

yes rin, of course i remember. kita bleh list down mana2 tpt yg makanan sedap all nite long... wakaka... rindu nya nak makan mi bandung pakcik bunga raya, asam pedas bukit cina, nasi kerabu pasar malam mana tah. hahaha...

Blog Widget by LinkWithin

  © Free Blogger Templates Joy by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP