>> Tuesday, January 15, 2008

Ciki gigit lengan aku!

ah~
Sangat saspen kenapa tiba-tiba dia bertukar jadi karnivor.

Ceritanya begini, waktu aku outstation last week, Ciki telah dijaga dengan penuh kasih-sayang oleh cik Luna, hosmet kepada tuan Ciki. Sepanjang aku tiada, Luna cakap Ciki tamau makan lansung. Sampai dia bersusah-payah masakkan megi kesukaan Ciki. Tapi dia still tamau makan jugak...

Dan bila aku balik, sampai di rumah, tengok-tengok, badan Ciki telah jadi sangat ringan dan kurus-kering. Aku bagi dia makan itu-ini pun dia tamau. Last-last aku paksa bukak mulut dia, and masukkan beberapa ketul buah pear hiris.

Then, ok la.

Besoknya, dia tamau makan jugak.
Sebab aku adalah penat, so biar dia berkeliaran buat kerja sendiri.
And aku pun tido...
Untuk pengetahuan semua, sangkar yang aku baru beli tu cuma jadi tempat persinggahan dia 5 minit sajer dalam sehari. Selebihnya dia akan merayau-rayau ke hulu ke hilir carik hapetah.

Tiba-tiba, ahh... lengan aku rasa sakit.
Celik-celik mata nampak Ciki tengah cuba nak merobek lengan tuan dia nih.
...uiii sangat saspen.

Aku try tarik tangan aku, tapi dia tamau lepas.
Macam-macam cara aku cuba. Sampai aku fedup and rasa nak biar je dia koyakkan daging tu sebab perasaan sakit dah tadek.
Tinggal perasaan takut sebab Ciki yang masih tamau lepaskan.
Dalam hati aku cakap, biar la dia koyak pun.
Tapi kang berlubang plak tangan aku nih.
eheh.

Then aku ketuk-ketuk kepala dia, hayun dia sana-sini, pujuk-pujuk dia, baru la dia lepas.

Berdarah-darah la tangan aku. Tambah dengan kesan gigitan yang dasat.
Nasib baik stok ubat luka ada lagi.

Memang saspen tau time tu.
Adakah lemak-lemak di lengan nampak sedap lalu dia menggigit tangan aku?
Atau adakah sebab dulu dia penah gigit sekali and dia rasa macam best lalu dia try gigit lagi?
...

Tapi rasanya dia memang kebuluran tu...
Kesian eh Ciki.
Dan kesian jugak kat tuan dia.

-----

My fren's iguana died last week.
Sangat sedeh.
Waktu dapat her msg, I couldn't sleep an inch.
Terus kejut Ciki dan peluk-peluk dia sampai Ciki tak bole bernapas.

Can't imagine what would I do if I lost him.
He has been there for as long as I can remember.
*actually baru 2 tahun lebih sajer

Dulu waktu hampir-hampir kehilangan dia pun sampai bengkak-bengkak mata aku nangih.

Yes, he is naughty.
And yes, he has been a wicked little wench.
But still... he is my darling star.
A joyful little bundle.
He makes up my day when I feel my very least.
And through thick and thin he's there to make me laugh and cry.

*hiks.. cam over plak

-----

Tadi aku pegi klinik.
Sebab suda 2 hari kejadian berlaku tapi lengan aku masih sakit lagi.
Dan amik stok ubat luka and antibiotik.
Takut-takut kalau tragedi berulang lagi.

Dokter tanya apsal aku tak jumpa dia time Ciki gigit tu.
He said that I should get an injection to prevent any infection.
Aku jawab -> malas nak keluar rumah.

Sekian.

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin

  © Free Blogger Templates Joy by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP