>> Saturday, January 12, 2008

Setelah enam hari bersenang-lenang menggemukkan diri, berendam sakan dalam bathtub (^-^), pagi ini bila harus kembali semula bekerja, aduuuu... lenguh-lenguh la seluruh badan.

Bila alarm berbunyi, wargghhh kepala rasa cam nak pecah.
Tangan, siku, mata, bahu, pinggang, kaki semuanya sakit.
Rasa macam mau demam.

Kalo tak kerana mikirkan kerja-kerja urgent yang bertimbun atas meja, memang aku MC arini.

So, this is the continuance from my last story.
Kelmarin adalah sangat penat. Jadi dua hari lepas tu baru nyambung menulis lagi.
...


Photobucket


Ini gambar waktu di rumah Sue.
Melawat-lawat cik puan yang baru lepas bersalin.

Teman-teman lama waktu di uni dulu.
Teman serumah dan teman belakang rumah, waktu duduk di Tmn Dahlia dulu.
Di kanan, di kiri, semuanya telah berubah.
Sue dengan si Shazwan dan si-kecil Ammar.
Watie dengan Hanafiah dan juga bakal si-kecil.
Huda dengan Shaiful.
Dan Ann dan Aida dengan bakal hubby masing-masing.

Dari Midvalley, aku numpang kereta orang kaya Watie ^-^
His hubby is very quiet.
Sama seperti Huda's hubby.
And so unlike their their wives ;p

Ann and Aida numpang kereta comel Huda ke KL Sentral, untuk ngambil kereta Ann di sana. remember? ahaks~

Sampai-sampai di rumah Sue, cik puan tuan rumah telah bersusah-payah nyediakan makanan yang pelbagai.
Ada sandwich, ada jelly pudding, ada buah, ada kuih-muih.
Sampai Watie cakap, kalo dia datang tadek pon Sue hidang apa-apa.
eheh.

Dan ada enam biji gelas berisi air oren.
Enam?
Takpe.
Orang baru kawin memang selalu tak cukup gelas ;p

Ammar Zikry sangat manja dikelilingi opah-opah dan atuk yang tamau lansung berenggang dengan si cucu.

Emak dan ayah Sue, mak mertua, kakak ipar bersama partner, nambah lagi kami 7 orang, buat rumah comel Sue dan Shazwan lintang-pukang.

Setelah lama duduk-duduk, borak-borak, nonton cerita Bawang Putih Bawang Merah, sambil makan-makan lagi, kami pun pulang...

Ann dan Aida ngantar aku balik ke rumah Mak Su.
Sampai rumah, sangat penat setelah berjalan sakan sehari suntuk.
Dan perut adalah sangat-sangat penuh.
Tapi sebab Mak Su suda masak untuk anak saudara dia nih, terpaksa la jugak telan sedikit. Pukul 8 mata suda tak bole buka, borak-borak sekejap, dan terus masuk tidur.

Pagi, pukul 8.30, Mak Su ngantar aku ke opis di USJ.
Cadangnya mau naik cab, sebab walopon dekat tapi tamau nyusahkan.
Tapi mungkin sebab dia tak yakin tengok kanan-kiri aku yang penuh dengan beg gemuk, tu gaknya dia beria-ia mau ngantar.

Baru start enjin, tetiba cik puan bos suda mengkaling-kaling.
Dia naik flight pukul 7, so aku bajet, dalam pukul 8 la baru sampai KLIA, tu belum mengharung jem lagi.
Tup tup tengok, bila aku tanya dia di mana, dia cakap suda menunggu di opis.
Wahhh kelam-kabut aku.
Dah la depan Summit tu selalu jem.

Selalunya aku adalah tepati masa.
Tamau orang menunggu-nunggu.
Kerana aku tak suka menunggu-nunggu.
Tapi beberapa hari ineh, macam orang lain lebih punctual daripada aku.

Adakah telah berubah?
...

Uh ok. Nyambung lain kali.
Sangat penat mengadap PC dari balik kerja tadi.

...so, to be continued again

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin

  © Free Blogger Templates Joy by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP