>> Monday, June 16, 2008

Ini adalah cerita Family Day opis aku 17 dan 18 May yang lalu.
Wahhh that thing took place like ages ago, and hari ni baru sempat mau cerita.
uh~

Anyway, we went there on Saturday morning.
Pukul 8 gerak. Aku, Luna and her fiancee.
Luna ngajak naik bas sebab our company provide 7 buses to go there.
Tapi aku takmo.
Sebab ada banyak benda mau dibuat di Mlk.
Mau ngambil baju yg dah siap tempah.
Mau pergi Jonker Walk.
Mau singgah opis lama, mau etc etc.
That's why la terpaksa drive.

Singgah Ptn sebab nak tukar kereta.
Bawak kete my mum sebab kete aku belum diservis lagi.

Then, on d way, singgah kat food supplier sebab Luna mau beli stok kerepek. She got engaged to Az the week after that, and waktu kitorang pergi tu dia baru nak prepare2 barang la.

Then, sampai kat Parit Botak, kami pun masuk la ke highway Ayer Hitam...
Dalam pukul 12 lebih camtu baru sampai Mlk.
Tak terus pegi Waterworld pun sebab aku nak amik baju kat town.
Then, tiba-tiba bebudak lain call ngajak konvoi sekali.
Sebab semuanya tatau jalan kat Mlk.

So, oke. Kitorang pun tunggu la kat tol nuu.
Aida and family, Elina and family, and Ti and family.
Total of four cars.
Tak banyak pun tapi, haih... konvoi memang la sangat menyusahkan memenatkan.

Aku tak kesah pun sebenarnya.
Tapi sebab registration kat Waterworld tu open sampai pukul 4 jek so memang sangat la kekurangan masa, kan. Lain la kalau kami pergi ikut trip sendiri.

Dah la kat Mlk tu gile banyak trafik light.
Kalau sorang lepas, 3 tak lepas, kena la nunggu lagi.
So dalam perjalanan ke town tu mau dekat sejam lebih.
Ngabiskan masa dengan menunggu.

First of all, singgah kat tailor favorite aku.
Amik baju yang ditempah beberapa bulan lepas, and ngantar 7 helai baju lagi yang ntah bila nak amik. Tak suka tempah kat Jhr sebab semuanya buat tak menepati citarasa.

Then, pergi ke Mahkota Parade, sebab aku nak beli roti kat Patisfrance. The best bakery ever! Dulu, tiap kali balik kerja, mesti singgah sana, beli roti. Kat Jhr aku kurang makan roti sebab semuanya tak best.

Then, diorang nak pergi shopping complex kat Dataran Pahlawan tu. So beramai-ramai la kami berangkat ke sana...

Ini Irfan.
Nangis sebab kena paksa duduk ngan kak Rin time mummy dia mkn. He's the most comel kid ever! And cute and wahhh I'm so addicted to him! And dia dok sebelah umah aku jer. hiks.


Photobucket


Luna and Az. Seminggu lepas Family Day tu diorang selamat bertunang dah... congrates ^-^


Photobucket


Lepas pergi kat Dataran Pahlawan tu diorang nak pegi amik gambar kat A Famosa tu pulak. Gile ah. Dah pukul 4 tuu. Aku, Luna ngan Az dah agak bengang la sebab tanak nanti ada problem pulak nak register bilik. Kang tak pasal-pasal merempat kat sana. Lagipun Waterworld kat Alor Gajah tu bukannya dekat. Tapi semuanya macam tak kesah jek.

Dalam pukul 5.30 tu baru kitorang gerak. And dekat pukul 7 baru sampai sana!

Tup-tup tengok, uwaaa dah takde orang! And takde name list pun kat kaunter. Aku la yang bersusah-payah call AJK sana-sini. Nasib baik kak Wan [one of the AJK], tu baik ngan aku. Kot tak, mau semua bentang tikar kat lobi tu.

Tak sempat tengok bilik pun sebab dinner dah nak start.
So... here it is - Dinner at A Famosa Waterworld.


Photobucket


Esoknya, lepas breakfast and mandi-manda kat sana, dalam pukul 3, terus ke Pantai Kundur. Sangat ngantuk. Baring-baring, tidur-tidur, ngambil gambar itu ini.

Hape sebenarnya ntah yang aku cuba buat.


Photobucket


Then, terus ke Bandar Hilir...
Waktu lalu di jambatan tu, tiba-tiba ternampak something yang macam best. Rupanya Eye on Mlk. Tatau pun kat mana kedudukan sebenar benda tu, so kami pun berpusing-pusing la mencari.

Rupanya kat depan Mahkota Parade tu sajer.
Sangat ramai la makhluk kat Eye on Mlk nih. Tapi sebab dah alang-alang, kami beratur juga. Waktu kami lalu semalam, baru perasmian Menara Tamingsari nih. And tiket dia cuma sepuluh ringgit sajer. Itupun kena tunjuk I/C. Kalau tak tunjuk I/C kena bayar RM20.


Photobucket


Then, kami duduk di MP sampai malam.
Pukul 8, pergi ke Jonker Walk, and terus balik rumah.

Penat yang tak dapat nak digambarkan.
Aku ngan Az tukar2 drive sampai Jhr.
Luna tak drive.
Kami pun takut nak bagik dia drive.
ahaks.

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin

  © Free Blogger Templates Joy by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP